Az én kenderem és a te kendered

Az én kenderem és a te kendered

A szorongás, a terpének, a kender

2024. augusztus 06. - KenderM

szorongas.jpegA mai agyonra szocializált világban már nem is betegség, hanem szinte mindennapos a szorongás. Persze vannak különböző válfajai, vannak amelyek elburjánozódva komoly problémákat hozhatnak. 

Mi is a szorongás?

szorongás a tehetetlenség érzésével összekötött félelem érzete, amikor az ember úgy érzi, hogy semmiféle befolyással sincs a történésekre. Lehetnek testi tünetei is, mint erős szívdobogás, izzadás, fejfájás, mellkasi fájdalom, feszülés az  izmokban, szédülés, és a következmény a pánikroham. Nos eddig talán nem kellene eljutni.

Persze sokan fordulnak orvoshoz szorongással, szedik a nyugtatót, sokan konkrétan szakorvoshoz járnak, aztán több-kevesebb eredménnyel. Nekem is volt egy jó 10 évnyi időszakom, amikor volt szorongás, pánikroham. De nem fordultam orvoshoz. Ne kérdezd miért. Nem tudtam az orvosig elmenni, féltem a tömegtől szorongtam, hogy várni kell, stb. Pontosan a szorongás miatt nem ért semmit a nyugtató, semmi nem ért semmit. Akkor még nem volt népszerű a kender. Minden orvosi segítség nélkül rájöttem, hogy a legjobb gyógyulási mód, ha harcba szállok azzal, amitől félek. Legyőzöm a pánikrohamot, a szorongást. Nos, mivel nem rólam szól ez az egész, így lerövidítem: mindig olyan helyzetet próbáltam ki, amit nem bírtam. Persze, nem egyból a nagy tömegbe mentem. Hanem kisebb fokozatokat vezettem be. Az volt a fontos, hogy elérjem egy alkalommal, hogy nem félek az adott szituban. Aztán ez rögződött az agyamban, és többször rögződött, míg már nem féltem. A jó rögzült. Elmúlt a pánik. Persze közben, igen, hosszú, izzadásos, kemény időszak volt, pánikrohamokkal, gyógyszerhiánnyal, félelemmel, de kikínlódtam. Az a fontos, hogyha hasonló a szitu, szembe kell menni azzal amitől félünk. Aztán rögződik a jó.

Tudom, ha ezt olvasod, azt mondod, könnyen beszélek. Pedig nem. A szorongás, a félelem mindig megmarad, csak vagy erősebb mint te, vagy nem.

Nos manapság már talán könnyebb egy fokkal a helyzet szorongás, pánik esetén. Nem törvényszerű az a  gyógyszer. Vannak TERPÉNEK. A kender és egyéb növények terpénjei. A kenderben több mint 200 féle terpén van. Rengeteg, sok, és egy helyen. Persze növény faja válogatja, melyikben mi van, és mennyi. De van, és sok.

Így ha a CBD virághoz nyúlsz seítségért, akkor ezek a vegyületek mint olaj formában, mint elszívás formában, de bejutnak a szervezetedbe. (alább már írtam ezekről, a beviteli módokról)

Nos konkrétan a mindenki számára ismert LIMONÉN  egy nagy segítség. A Limonén egy terpén amely a citrusfélék jellegzetes aromáját adja. Nyugtató és hangulatjavító tulajdonságairól ismert. Tanulmányok kimutatták, hogy a limonén segíthet a szorongás csökkentésében és az általános hangulat javításában. Te a citrom vagy a narancs illatát különösen nyugtatónak találod? Ha igen, akkor lehet, hogy a limonén szorongásoldó hatását tapasztalod.( Már erről is írtam részletesen)

Ugyanígy segít a LINALOOL, amely megtalálható a levendulában, valamint néhány kannabisztörzsben. Széles körben tanulmányozták nyugtató és szorongásoldó hatásait. A linalool feltehetően kölcsönhatásba lép a szervezet endokannabinoid rendszerével, amely döntő szerepet játszik a hangulat és a stresszreakciók szabályozásában. Észrevetted már, hogy a levendula illata hihetetlenül nyugtató hatású tud lenni? Ez a linalool ereje.

A harmadik nagyon fontos terpén e téren, a KARIOFILLÉN (már erről is írtam), egy egyedülálló terpén, amely szintén kannabinoidnak minősül, mivel képes kölcsönhatásba lépni a szervezet endokannabinoid rendszerével. Megtalálható a fekete borsban, a szegfűszegben és néhány kannabisztörzsben. A kariofillénről kimutatták, hogy gyulladáscsökkentő és anxiolitikus (szorongáscsökkentő) tulajdonságokkal rendelkezik. Fel tudod idézni a fekete bors vagy a szegfűszeg jellegzetes illatát? Ez a kariofillén, és ez segíthet enyhíteni a szorongásos tüneteket.

Van pár megoldás arra, hogy a mindennapjaidba beépítsd ezeket a terpéneket, és segítségedre legyenek.

Használhatod a terpéneket ILLÓOLAJKÉNT, CBD termékekkel is beviheted őket a szervezetedbe, de ott a jó öreg AROMATERÁPIA , az is segítségedre lehet e téren.

Az illóolajok a fürdővízben, diffúzorban, CBD olaj a nyelv alá, CBD virág pedig elszívva. Ezek a komolyabb terpénforrások. Én most legfőképpen a CBD vifágot preferálom, mert az az első szívás után odajut, ahová kell. Bekerül a tüdőn keresztül a véráramba, fel az agyba, és végzi a dolgát. Kipróbáltam, működik. Magyarországon nem szabad, de lehet. Ha vaporizátorban szívod, tudod szabályozni a hőfokot, nem égnek el a terpének, hanem hatnak.

Egy valamit még hozzáteszek ehhez. Nem vagyok orvos. Nem mondom, hogy mindekinek jó az én módszerem, a szorongásra, és a pánikra. Azt mondom, hogy nincs két egyforma ember, nincs két egyforma betegség, nincs két egyforma pánikroham, szorongás. De ezek a természetes módszerek szorongásra, félelemre, pánikra, akár szakember segítsége mellett is nagyot lendítenek az adott próblémán. Tehát ezt mindig vedd figyelembe. 

De azt is, hogy mielőtt gyógyszert vennél be, gondolj bele a következményeibe. Míg a kender, a virágok, a gyógynövények soha nem fognak komoly következményekkel járni, nem okoznak függőséget, addig egy gyógyszer...!! 

Nos, ennyi volna a hozzászólnivalóm most, a szorongás, kender, terpén triumvirátusához.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://kendert-termesztek-belteren.blog.hu/api/trackback/id/tr6518461437

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása