Az én kenderem és a te kendered

Az én kenderem és a te kendered

Te hiszel a kender gyógyító erejében?

2024. július 19. - KenderM

Tömören, én hiszek. Tény, hogy sokat kell győzködni magam, de vannak bizonyítékaim.

Ott vannak nagyanyáink, akik erdőn-mezőn, kiskertben szedték a "gyógyszert". A körömvirágot is úgyanúgy mint a kendert. Ők sem egyszerűen hittek benne, hanem az anyáiktól, nagyanyáiktól tanulták, milyen növény mire jó. Tapasztaltak is idővel.

Nos, akkor valahogy - mondom én - okosabbak voltak az emberek bizonyos szempontból. Tény, hogy nem volt gyógyszer, és patika sem, nem tudtak elszaladni egy piruláért, viszont voltak vajákos asszonyok, gyógyítók, akinek a szava szent volt. (Most a tv reklám többet motivál, minthogy számítson egy idős, tapasztalt ember véleménye)

Jaj, ezt el kell mondanom: felhívták a figyelmem egy vidóra ami székelyföldön készült. Valami varázslatos videó. Idős, rettentően egyszerű emberek több okosságot mondanak el a maguk ízes nyelvén, mint 3 professzor együtt. Elmondják, mit és mivel, milyen mennyiségben szedve lehet gyógyítani. Nem megrendezett felvételről van szó, látni az egyszerű, szegényes öltözetet, az öreg, vagy a sok fizikai munkától öregnek látszó embert, aki elmondja, hogy ő, és a felmenői mi mindennel gyógyítottak a kertből, erdőről, mezőről. Ott is említik a kendert, a többi csodás gyógynövénnyel együtt. Nagyokat mosolyogtam a rövidfilm nézése közben, mert a magyar nyelvet ilyen ízesen, néha számomra megfejthetetlenül, még nem hallottam.

Nos ezer példa van a gyógynövények gyógyító hatására már a nevükben is benne van, de az ember gyarló, (legalábbis én), mert akkor hiszek mindent ha látom.

Így esett, hogy 6 évvel ezelőtt elkezdtünk én és a párom  kenderrel, pontosabban a kender virág CBD olajával foglalkzni. Persze a puding próbája az evés alapon,  - csak azt ajánljuk amit ismerünk, - így elkezdtük mi is használni a CBD olajat.Itt konrétan arra szeretnék kitérni, hogy nálam milyen változások történtek CBD olaj használat közben. Első ami meglepő volt, hogy csodát vártunk és késett a csoda. Ki kellett tapasztalni, hogy kinek mennyi és milyen mennyiségben hasznos. Nem votl rövid idő, de például az én szevezetem egyből jelzett, hogy a rendelekezésre álló olajok közül csak egy amit elfogad. Tudni kell, volt ezer bajom, vártam a csodát, emeltem a CBD olaj adagot, és nem aludtam jobban, nem múlt az izületi fájdalmam, nem múlt a migrénem, nem jöt a csoda. Mignem visszatértem a mikroadagoláshoz, tényleg csak pér cseppet szedtem, és megmozdult valami. Tudni kell, hogy magas volt a pulzusszámom is, és nemcsak egy célirányos gyógyszert szedtem miatta,  hanem  gyenge nyugtatót is, úgy volt eredményes a dolog. Aztán mikor megszokta a szervezetem a nyugtatót, jelzett, hogy emeljek. A hiba megtörtént emeltem, már 2 db volt a reggeli adag, plussz pulzus szabályzó. 

Tudtam én, hogy ez nem helyes, de bizony dolgozni kelleltt, mégpedig sokat, sok volt a stressz, a pulzusom zakatolt, nem volt mese, gyógyszer be, aztán induljon a nap. 

Szóval, az első ami nagyon szembeötlő volt számomra, a leeső pulzusom. CBD megerősítette a gyógyszerek hatását, pulzus alacsony lett. Mit tesz értelmes ember gyereke? Megpróbál elhagyni egy gyógyszert. Először csak csak fél gyógyszerrel csökkentettem az adagot, később egy egésszel. Nos ez a később sok szenvedés árán jött el, de eljött. Volt kiugró pulzus, elvonási tünet, minden volt. De voltak eredméynes napok, így kitartó maradtam. az eredmény sokat váratott magára, de megjött. Elmaradt egy szem "nyugtató" 2 szem gyógyszerrel kezdtem a napot. (kb. ennyi votl az egész adag egész napra, de még ez is sok gyógyszeből). Közben csökkentek a migrénes fejfájások, - ha nem is feltűnően - de maradt sok egyéb probléma. 

Ami a lényeg, a kender, a kender virágából préselt CBD olaj megtette a hatását.

Ez most csak egy apró példa volt arra, hogy mit tudhat egy gyógynövény. Mert bizony azóta sok minden történt velem és kender kapcsolatából, de arra majd kitérek egyszer. Csak láttam, hogy nagy az olvasottsága a CBD-s dolgoknak, azért írok rla. Még most is rengeteg ember bizonytalan, hiányos a tudása, de használja a kender virág eme kivolnatát. Van pár orvos aki elsimeri, netán ért is dologhoz valamelyest, tistelet a kivételnek aki profi e téren, de párjukt ritkítják. Ha pedig tudásukat megosztják, no az komoly pénzbe kerül. Tehát még mindig marad a bizonytalanság az emberekben, a bizakodás meleltt, mert már nyíladozik a szemük, hogy a gyógyszeripar nem a mi javunka szolgálja. 

Ha követsz, netán kérdésed van a fentebbiekkel kapcsolatban, szívesen elmondom, velem mi minden történt. Nem vagyok orvos, nem fűződik semmiféle üzleti érdekem a CBD olajhoz, azon már régen túl vagyunk, - de tapasztalataim vannak. 

Összefoglalva, hiszek a kender gyógyító erejében, vannak tapasztalataim. 

Már nemcsak a CBD olajjal kapcsolatban, hanem a CBD virág egyéb felhasználásával kapcsolatban is. 

istock-1272064583.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://kendert-termesztek-belteren.blog.hu/api/trackback/id/tr7618450145

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása